Savjet br. 1: Budite svjesni ko su vaši klijenti – frustracije, želje, strahovi i težnje.
Budite sigurni da poznajete svoje kupce, da razumijete njihove navike.
Budite 100% sigurni da, kada je riječ o problemu koji vi riješavate, znate šta trenutno frustrira vašeg klijenta i šta vaš klijent želi. Bilo bi odlično kada bi ste imali listu frustracija koje će nestati zbog korištenja vašeg proizvoda, i listu želja koje će biti ispunjene zbog vašeg proizvoda.
Savjet br. 2: Problem je najvažniji – NE rješenje
Ne mislite o rješenju dok ne spoznate cijeli problem. Ukoliko CEO ne može da organizuje svoj raspored, rješenje može varirati od zaposlenja asistenta do korištenja jednostavnog softvera, sve zavisi zašto CEO nije u mogućnosti da organizuje raspored. Zato, fokusirajte se na razumjevanje kompletnog problema prije nego što pomislite na rješenje. Rješenje se može mijenjati kako se tehnologija mijenja, ali problem ostaje.
Savjet br. 3: Počnite intervjue sa “Earlyvangelists”
“Earlyvangelists” su zlatni rudnik informacija i savjeta. To je neko ko je razmišljao o problemu, vjerovatno i duže od vas i tako vam može reći sve detalje o procesu.
“Earlyvangelists” su oni:
- Koji imaju problem,
- Koji shvataju da imaju problem,
- Koji aktivno traže rješenje,
- Kojima je problem dovoljno bolan da su samostalno sklopili privremeno rješenje,
- Oni koji imaju ili mogu dovoljno brzo da nabave novac za kupovinu proizvoda kako bi riješili svoj problem.
Savjet br.4: Definišite ključnu hipotezu
Šta treba biti istinito da bi moj biznis funkcionisao?
Odgovorom na ovo pitanje stvarate ključnu hipotezu.
Primjer: Za uslugu šetanja pasa kljulna hipoteza bi bila Vlasnici pasa nemaju dovoljno vremena da šetaju svog psa, a vjerovali bi drugoj osobi da to učini za njih.
Ako vlasnici pasa imaju dovoljno vremena i volje da šetaju svog psa – ništa od biznisa, ili ukoliko oni nemaju povjerenja u druge ljude kada je njihov pas u pitanju – ništa od biznisa. Dakle, da bi ovaj posao radio prva tvrdnja treba biti istinita.
Savjet br. 5: Poslednja provjera validacije je plaćanje
Možete provjeriti mnoge stvari, ali na kraju procesa samo je plaćanje prava i istinska validacija. Ne bi ste trebali početi sa plaćanjem, ali ono treba biti vaš završni korak. Imajte to na umu prilikom planiranja cijelog procesa.
IZVOR: https://starter.ba/2020/06/17/startap-savjeti-savjeti-za-validaciju-ideje/